UPPSKATTAT FRUKOSTWEBBINARIUM i REPRIS
“Jag var jätteimponerad av innehållet i webbinariet!”
“Ett riktigt värdefullt webbinarium.”
tycker två av snart 100 skolchefer som deltagit tidigare
I det här frukostwebbinariet går vi igenom hur du som är skolchef tillsammans med rektorerna leder arbetet med fokus på undervisningens kvalitet. Vi visar hur du kan följa upp hur undervisningen och lärarnas skicklighet för lärande utvecklas på varje skola och för hela organisationen över tid.
Fler och fler sätter systematiskt fokus på det som forskning och alla är överens om har störst påverkan på studiero, motivation, lärande och elevernas kunskapsutveckling – lärarnas undervisning.
Tema:
För undervisningen och lärandet framåt.
Systematik, lektionsobservationer, kollegialt lärande, reflektion och feedback till lärare.
Innehåll:
Vi kommer att visa hur du som skolchef kan leda arbetet.
- Flytta organisationens fokus från eleverna till undervisningens kvalitet för elevernas lärande
- Rusta rektorerna så att de känner sig trygga att genomföra arbetet på sina skolor på vetenskaplig grund
- Led tillsammans med rektorerna för att organisera deras arbete tillsammans med lärarna på varje skola
- Tackla de 5 utmaningarna för att nå systematiskt fokus på bättre och bättre undervisning
- Genomför kvalitetsdialoger 2.0 med data och analys av undervisningens kvalitet på skol- och kommunnivå
- Jämför med progressionen i elevernas kunskapsutveckling över tid
- Säkerställ att arbetet som ni kommit överens om blir genomfört på varje skola
Två nya datum:
Den 11/11 och den 18/11. Klockan 07.30.
Anmälan
Välj datum och skriv till info@bravolesson.se
———————————————
På morgonen när du är pigg och innan dina möten startar.
Webbinariet hålls mellan 07.30 – 08.30. Det är utan kostnad och kommer att genomföras i dialogform för att deltagarna ska kunna ställa frågor och få ut mesta möjliga av webbinariet. Begränsat antal platser.
Är man anmäld och sedan inte dyker upp (no-show) debiteras man med 400 kr exkl. moms.
———————————————
Bilderna nedan visar hur undervisningens kvalitet har utvecklats för alla lärarna på en skola från en termin ett läsår till samma termin nästa läsår avseende fem dimensioner av undervisningen som forskning igen och igen visat leder till lärande.
Skicklig undervisning i varje klassrum