BRAVOLesson: This is where the text on image goes
Image size: 1920px x 600px
All teachers deserve to grow and enjoy job satisfaction. Every teacher, with practice and feedback, can grow and become a better teacher than they were yesterday. That is our focus! Research shows that support and feedback to teachers for them to reflect about how they can improve their teaching, are some of the most powerful tools to improve learning outcomes. That’s why we are offering BRAVOLesson and a knowledge hub around lesson observations and collaborative learning.
All teachers deserve to grow and enjoy job satisfaction. Every teacher, with practice and feedback, can grow and become a better teacher than they were yesterday. That is our focus! Research shows that support and feedback to teachers for them to reflect about how they can improve their teaching, are some of the most powerful tools to improve learning outcomes.
All teachers deserve to grow and enjoy job satisfaction. Every teacher, with practice and feedback, can grow and become a better teacher than they were yesterday. That is our focus!
“All teachers deserve to grow and enjoy job satisfaction. Every teacher, with practice and feedback”
All teachers deserve to grow and enjoy job satisfaction. Every teacher, with practice and feedback, can grow and become a better teacher than they were yesterday. That is our focus! Research shows that support and feedback to teachers for them to reflect about how they can improve their teaching, are some of the most powerful tools to improve learning outcomes. That’s why we are offering BRAVOLesson and a knowledge hub around lesson observations and collaborative learning.
All teachers deserve to grow and enjoy job satisfaction. Every teacher, with practice and feedback, can grow and become a better teacher than they were yesterday. That is our focus! Research shows that support and feedback to teachers for them to reflect about how they can improve their teaching, are some of the most powerful tools to improve learning outcomes. That’s why we are offering BRAVOLesson and a knowledge hub around lesson observations and collaborative learning.
Related Stories
Så tänker rektorn på skolan som nått högre elevresultat genom fokus på bättre och bättre undervisning – Fredrik Sjövall
Vi har samtalet med Fredrik Sjövall, rektor på Kumlaby skola i Kumla. Under samtalet med Fredrik var även Åsa Granberg med. Hon arbetar som specialpedagog på Kumlaby skola. Efter intervjun har...
Lektionsobservationer. Så här enkelt på webben.
Så här enkelt fungerar BRAVOLesson för er som vill arbeta systematiskt med kärnan i skolans kvalitetsarbete - fokus på bättre och bättre undervisning genom lektionsobservationer och kollegialt...
Välkommen till konferens under Skolforum/Framtidens lärande! “Öppna klassrumsdörrarna: Steg för steg mot bättre elevresultat”
Stockholm den 29-30/10 “Steg för steg mot bättre resultat, baserat på vetenskap och beprövad erfarenhet.” Lätt att säga. Inte lika lätt att göra. Vi presenterar tre steg som kan vara en...
Ny guide leder till förbättringar i undervisningen redan första terminen
Pressinformation 180824 Nu släpper BRAVOLesson en konkret och kostnadsfri guide för hur skolor och kommuner kan införa systematiskt arbete för bättre och bättre undervisning. Att vara lärare...
Läs om “Den mest outnyttjade möjligheten” på almedalen.se
Bara var tionde lärare får feedback på sin undervisning trots att forskning visar att det är bland de starkaste verktygen för att förbättra både undervisningen och elevernas resultat. Det innebär...
Nytt samarbete: Så här bygger ni förtroende för feedback till lärare – John Steinbergs co-coaching program
Vi kommer från en kultur där klassrumsdörren generellt har varit stängd på svenska skolor. Enligt en undersökning av Novus läsåret 2016/2017 så fick enbart 11 procent av lärarna i grund- och...
Nytt samarbete: Så sätter ni fokus på ledarskapet i klassrummet – Marcus Samuelsson bok och nya observationsmall
Det är ingen tillfällighet att vissa lärare lyckas leda sin undervisning så att deras elever lär sig och utvecklas kunskapsmässigt och socialt. Forskning visar att det är resultatet av dessa lärares...
Konferensen “Nu öppnar vi klassrumsdörrarna!” – dokumentation och intervjuer
26 april 2018 på Musikaliska i Stockholm Konferensen Framtidens lärande – Nu öppnar vi klassrumsdörrarna! arrangerades av Stiftelsen DIU och BravoLesson Välkomna! Peter Becker, Stiftelsen DIU och...
Konferens: Massor med input för bättre och bättre undervisning i skolvardagen – en summering
Den 26 april arrangerade Framtidens lärande och BRAVOLesson konferensen "Nu öppnar vi klassrumsdörrarna". Det blev en fullmatad dag med ett varierat innehåll kring lärarnas professionsutveckling....
Hallstahammar inför digitalt stöd för lektionsobservationer för alla lärare och rektorer
Sedan 2016 har rektorerna i Hallstahammar arbetat med systematiska lektionsobservationer och coachande samtal med lärarna. Lärare känner sig sedda och upplever att de får stöd i att utveckla sitt...
Mats Rosenkvist på GP Debatt: Den mest outnyttjade möjligheten till bättre elevresultat – feedback till lärarna
Det långsiktiga arbetet på nationell nivå för att utveckla ett starkt professionsprogram för skolledare och lärare är oerhört viktigt. Mats Rosenkvist, BRAVOLesson/Successful Schools Sverige skriver...
“Mikrobesök med makroeffekt.” Ny talare klar inför: Nu öppnar vi klassrumsdörrarna! Stockholm 26/4
Välkommen till en konkret konferens om den mest outnyttjade möjligheten för den svenska skolan att öka arbetsglädjen och förbättra elevresultaten – feedback till lärare. Mats Strandler, rektor på...